Research
In research projects, we develop and test educational design models and educational technologies. The utilization of the results in the form of publications is an important focus.
Selected publications
Egger, Rudolf / Hummel, Sandra (2020): Stolperstein oder Kompetenzstufe? Die Studieneingangsphase und ihre Bedeutung für die Wissenschaftssozialisation von Studierenden. Springer VS. Reihe: Lernweltforschung
Egger, Rudolf / Eugster, Balthasar (2020): Lob der Vorlesung. Vorschläge zur Verständigung über Form, Funktion und Ziele universitärer Lehre. Springer VS. Reihe: Doing Higher Education.
Hummel, Sandra (2020): Grundlagen der Hochschullehre. Teaching in Higher Education. Springer VS. Reihe: Doing Higher Education.
Egger, Rudolf / Merkt, Marianne (2012): Lernwelt Universität. Entwicklung von Lehrkompetenz in der Hochschullehre. Springer VS. Reihe: Lernweltforschung.
Lisa Scheer / Susanne Kink-Hampersberger / Iris Mendel (2022): CLASSroom Reflection – Habitusreflexivität als Weg zu einer machtkritischen und diversitätssensiblen Hochschuldidaktik. Neues Handbuch Hochschullehre, J 3.22.
Egger, Rudolf / Merkt, Marianne (Hrsg.) (2016): Teaching Skills Assessments. Qualitätsmanagement und Personalentwicklung in der Hochschullehre Springer VS, Wiesbaden. Reihe: Lernweltforschung.
Steirische Hochschulkonferenz (Hrsg.) (2016): Kompetenz- und Wissensmanagement im steirischen Hochschulraum, Springer VS. Reihe: Lernweltforschung, Band 26
Publication of the Styrian University Conference
Hummel, Sandra / Donner Mana-Teresa (2023): Student Assessment in Digital Hybrid Learning Environments. Springer VS. Reihe: Doing Higher Education.